Spitalul
din orașul nostru păstrează standardele în ciuda neajunsurilor cu
care se confruntă datorită subfinanțării. Persoanele responsabile
din Ministerul Sănătății și Casa de Asigurări de Sănătate
rămân în continuare lipsiți de reacție în atât în fața
realizărilor cât și a strigătelor de ajutor venite din partea
medicilor a căror muncă trebuiau să o susțină. Prinsă între
ciocan și nicovală, conducerea Spitalului a primit doar sfaturi să
refuze pacienți.
În
anul 2015 au fost efectuate 396 intervenţii chirurgicale dintre care
unele de mare complexitate, cum ar fi amputaţii de rect, mastectomii
radicale, hemicolectomii, gastrectomii subtotale, nefrectomii,
rezecţii anterioare de rect sau limfadenocolpohisterectomii.
Într-un
singur an, Spitalul din Deta a avut 108 naşteri, 2756 episoade de
internare însumând 15.377 zile spitalizare și 16.518 prezentări
la camera de gardă (reprezentând o medie de 45 de cazuri/zi ). Au
fost efectuate 5603 radiografii, peste 5000 de electrocardiograme şi
56.036 analize de laborator. Rata de transfer către spitalele
superioare a scăzut considerabil în ultimii ani, situându-se la
cca 1% pentru pacienţii internaţi.
Veniturile
spitalului au crescut cu 82% faţă de anul 2012, contractul cu Casa
de Asigurări de Sănătate dublându-se faţă de acelaşi an. Cu
toate acestea, un foarte mare număr de servicii medicale nu sunt
decontate de Casa de Asigurări, deşi realizarea lor implică mari
eforturi umane şi financiare din partea spitalului, ele fiind
semnate cu cardul şi validate de şcoala naţională de sănătate
publică, aşa cum cer normele în vigoare. Practic autorităţile
contractante limitează în continuare numărul de internări
decontate la cca 165/lună în condiţiile în care spitalul
internează lună de lună circa 280-300 pacienţi. Nici unul din
bolnavii care ni se adresează nu este refuzat. Mai mult decât atât,
Casa Judeţeană plafonează şi urgenţa la 500 cazuri/lună,
spitalul deservind în mod real între 800 şi 1000 cazuri, cu toate
costurile materiale şi umane pe care le implică.
Un
exemplu concret, cuantumul serviciilor medicale prestate, validate
dar nedecontate de Casa de Asigurări de Sănătate Timiş în
perioada iunie 2015 - martie 2016 a fost de 958.645 ron.
Din
păcate, factorii decizionali din ţara noastră nu conştientizează
că îndeplinirea tuturor cerinţelor actuale de calitate şi
performanţă implică o finanţare pe măsură, iar sectorul
medical, prin natura sa, nu permite jumătăţi de măsură în nici
unul din domeniile sale.
Deşi
am contestat în repetate rânduri modalitatea de calcul a finanţării
stipulate prin Ordinul ministrului sănătăţii 619/360 şi am
argumentat cu realizări solicitările de majorare a alocărilor
financiare către spitalul nostru, aceste demersuri au rămas din
păcate fără ecou, de fiecare dată recomandându-ni-se limitarea
activităţii la plafoanele acordate, aspect inacceptabil din punctul
nostru de vedere, din cel puţin 3 considerente: în primul rând
menirea spitalului este aceea de a asigura servicii medicale
nediscrimatorii, deoarece nu există criterii de selecţie obiectivă
a pacienţilor care urmează a fi sau nu consultaţi în urgenţă.
In al doilea rând, în nicio ţara civilizată din lume nu este
plafonată urgenţa medicală, iar în al treilea rând întotdeauna
am pus pe prim plan pacientul şi nevoile lui de sănătate, mai
presus de îngrădirile financiar-contractuale.
În
ciuda acestor limitări legislative am reuşit să performăm
datorită unor eforturi considerabile din partea personalului
spitalului care a făcut încă o dată dovada unei mari dăruiri,
unui profesionalism de excepţie şi a unei dedicări exemplare. La
finele anului 2015, o iniţiativă a Primăriei Oraşului Deta a
venit în întâmpinarea tinerilor angajaţi ai spitalului nostru,
făcându-se demersuri către Ministerul Sănătăţii şi Ministerul
Dezvoltării Regionale în vederea construirii unui bloc de locuinţe
ANL dedicat angajaţilor din sănătate. Sperăm astfel să ne
fidelizăm personalul şi să minimalizăm exodul forţei de muncă
supracalificate către Occident. (Bungău
Codruţa – director Spitalul orăşenesc Deta)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Din respect față de cititorii noștri care exprimă opinii într-un limbaj civilizat ne rezervăm dreptul să moderăm comentariile și să le eliminăm pe cele care conțin injurii sau cuvinte obscene. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm că opinia dvs va fi publicată în cel mai scurt timp.