Încercare de înlocuire a viceprimarului, blocată de Prefectura Timiş

Consilierii PSD, PC şi PNL din oraşul Deta au convocat o şedinţă extraordinară a Consiliului Local, marţi 15 martie 2011. Pe ordinea de zi a figurat propunerea de schimbare din funcţie a viceprimarului Gerhart Samantu. Nouă consilieri au votat această propunere, un consilier s-a abţinut, iar 5 au fost împotrivă. Hotărârea de schimbare a viceprimarului a fost însă atacată în instanţă de către Prefectură. ”Am primit o adresă de la Primăria Deta conform căreia votul din şedinţa de marţi, 15 martie, pentru schimbarea viceprimarului nu s-a desfăşurat conform legii. Juriştii prefecturii au văzut că în procesul verbal al şedinţei se arată că unul dintre consilieri şi-a arătat votul la ieşirea din cabină, atât preşedintelui de şedinţa, cât şi celor doi consilieri care stăteau în prezidiu. Potrivit Legii 215/2001 şi OG 35/2002 avem de a face în acest caz cu o ilegalitate, pentru că votul privind persoanele trebuie să fie secret. Din acest motiv am decis să atacăm în contecios această hotărâre a Consiliului Local Deta şi am comunicat Primăriei că hotărârea este suspendată până la pronunţarea instanţei potrivit legii”, a declarat prefectul de Timiş Mircea Băcală. Astfel, Gerhart Samantu rămâne în continuare, viceprimar al oraşului Deta.


Înlocuirea viceprimarului, parte a unui plan coordonat de liderii politici din Timişoara

“Acolo unde PNL, PSD şi PC au majoritate în consiliul local, sau acolo unde singure nu au majoritate, dar pot avea alături consilieri independenţi, sau ai altor partide, majorităţile […] vor schimba viceprimarii PDL” a declarat preşedintele PNL Timiş, Nicolae Robu, pentru ediţia online a ziarului Timiş Online.


Conform Realitatea Timişoara, Titu Bojin, preşedintele PSD Timiş, a anunţat că demiterea viceprimarilor este doar prima acţiune pe care reprezentanţii USL din Timiş o vor demara. Liderii celor trei formaţiuni politice (PNL, PSD şi PC) nu exclud posibilitatea de a-i racola pe unii dintre consilierii dispuşi să-şi schimbe partidul.


„8 consilieri ai USL au cerut schimbarea viceprimarului Gerhard Samantu. Motivul a fost unul pueril. Au spus că viceprimarul nu a prezentat raport de activitate pe anii 2008 si 2009. Pot să vă spun că pe 2010 a prezentat raport de activitate, spre deosebire de ceilalţi consilieri. Acum ce facem, schimbăm tot Consiliul Local pe motiv că nu şi-au prezentat raportul de activitate?” a declarat primarul oraşului, Petru Roman, pentru ediţia online a săptămânalului Opinia Timisoarei.

“Mă surprinde atitudinea colegilor, în condiţiile în care eu mi-am îndeplinit întotdeauna sarcinile de serviciu, nu am avut niciodată reclamaţii sau reproşuri. Mi-am făcut treaba cu responsabilitate şi am acţionat doar în interesul oraşului şi a comunităţii noastre. Nu cred că munca mea poate fi contestată, dacă suntem cinstiţi şi realişti, şi aplicăm criteriul competenţei. Îmi respect colegii, voi continua să colaborez cu ei, voi lucra şi pe viitor cu aceeaşi dedicaţie pentru oraşul Deta şi locuitorii săi” a spus Gerhart Samantu pentru Monitorul Primăriei Deta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Din respect față de cititorii noștri care exprimă opinii într-un limbaj civilizat ne rezervăm dreptul să moderăm comentariile și să le eliminăm pe cele care conțin injurii sau cuvinte obscene. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm că opinia dvs va fi publicată în cel mai scurt timp.