Deta se mândreşte cu un campion naţional

Nicolae Drăgan a adus la Deta, la sfârşitul anului trecut, un titlu de campion naţional, obţinut cu un iepure din rasa „uriaş german gri”, la Campionatul naţional desfăşurat în perioada 3-5 decembrie la Lugoj. Nicolae Drăgan este pasionat de creşterea animalelor mici. S-a ocupat o perioadă de creşterea porumbeilor, iar din 2013 a început să se ocupe de iepuri. „Am văzut un exemplar din rasa uriaş german gri la un prieten şi m-am decis imediat să cresc şi eu această rasă de iepuri. Am început cu un exemplar primit de la crescătorul la care i-am văzut prima dată şi apoi, după un timp, am ajuns la peste 20 de iepuri”, ne-a spus Nicolae Drăgan, care are acum în gospodăria sa 23 de iepuri maturi şi 20 de pui din această rasă superbă de iepuri. Exemplarele mature depăşesc 10 kilograme în condiţiile în care beneficiază de hrană şi de tratament adecvate. Fiecare iepure are certificat de origine, fiind vaccinat şi identificat cu un număr special. Întreţinerea lor nu este deloc uşoară, numai curăţenia durează aproape 6 ore.
Nicolae Drăgan nu este la primul succes de acest fel. El a mai obţinut premii de campion al Banatului şi alte distincţii la concursurile organizate la Caransebeş, Lugoj, Sânnicolau Mare şi la Gătaia. Este însă pentru prima oară când reuşeşte să cucerească tilul de campion naţional cu un exemplar superb de uriaş german gri. „La concursul din decembrie, de la Lugoj, m-am prezentat cu 4 iepuri din această rasă, iar cu unul dintre ei am reuşit să obţin titlul naţional. M-am bucurat foarte mult, mai ales pentru că această competiţie a fost una strânsă. Au fost prezenţi participanţi din toată ţara, dar şi din Ungaria, Serbia, Bulgaria şi Ucraina. Arbitrii care au jurizat au fost din Slovacia şi sarcina lor nu a fost deloc uşoară. Şi din acest motiv bucuria mea a fost imensă pentru că am reuşit să câştig un titlu naţional în faţa unor concurenţi importanţi şi în faţa unor arbitrii străini”, ne-a mai spus Nicolae Drăgan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Din respect față de cititorii noștri care exprimă opinii într-un limbaj civilizat ne rezervăm dreptul să moderăm comentariile și să le eliminăm pe cele care conțin injurii sau cuvinte obscene. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm că opinia dvs va fi publicată în cel mai scurt timp.