Editorial Petru Roman

Tradiție și cultură
De o bună perioadă de timp nu scap niciun moment pentru a vorbi de bine despre oamenii cu suflete mari care au dat viață Casei de Cultură din orașul nostru. Iată că se împlinesc deja doi ani de când viața culturală din Deta a renăscut în noul sediu al Casei de Cultură. Am sprijinit în toți anii în care am lucrat în administrație activitatea Casei de Cultură și faptul că astăzi rezultatele se văd, îmi arată că nu am greșit. În ziua de astăzi, a vorbi despre tradiție pare a fi demodat. Trecem însă prea ușor cu vederea faptul că tradiția înseamnă o sumă de valori, o experiență comunitară, în mijlocul căreia ne naștem și de la care plecăm, chiar atunci când inovăm. Pentru că, așa cum remarca George Călinescu, raportul dintre tradiție și inovație înclină în favoarea celei dintâi. Inovația fără tradiție nu are sens, iar ceva cu totul nou nu ar fi înțeles de nimeni și nici util. Dacă înțelegem tradiția ca pe o sumă de valori, dacă conștientizăm faptul că ne naștem, trăim și profităm de pe urma tradiției, în sensul larg al termenului, putem lega tradiția de educație, de credință, de cultură și tehnică, de toate domeniile vieții și mai ales de noi înșine. Transmiterea unei tradiții sănătoase ține, în ultimă instanță, și de calitatea noastră de oameni și de creștini. Este ceea ce fac zi de zi membrii ansamblurilor din Casa de Cultură prin actele culturale pe care le transmit atât în orașul nostru cât și în județ, în țară și peste hotare. Eu sunt unul dintre cei care cred că tradiția nu este un termen perimat. De aceea am susținut, am aplaudat și felicitat toate rezultatele bune și am făcut-o foarte des în ultimii ani, deoarece toți cei de la Casa de Cultură au fost foarte activi. Vreau se le mulțumesc tuturor pentru efort și dedicare, iar domnului director îi mulțumesc în mod special pentru felul în care reprezintă orașul nostru de fiecare dată, reușind să ne facă mândri de tradițiile și cultura din această parte a țării.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Din respect față de cititorii noștri care exprimă opinii într-un limbaj civilizat ne rezervăm dreptul să moderăm comentariile și să le eliminăm pe cele care conțin injurii sau cuvinte obscene. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm că opinia dvs va fi publicată în cel mai scurt timp.