Interviu cu dr. Codruța Bungău, managerul Spitalului Orășenesc din Deta
R: Doamna doctor, 2013 a fost un an dificil pentru instituția pe care o
conduceți. Cu toate acestea, echipa coordonată de dumneavoastră se poate lăuda
cu multe realizări care au crescut în mod vizibil calitatea actului medical în
Deta. Care este cea mai importantă reușite medicală din anul care tocmai a
trecut ?
C.B.: Într-adevăr, anul
2013 a fost unul plin de provocări și extrem de dificil, mai ales din punct de
vedere financiar. Însă chiar și așa, sunt mândră să vă spun că am reușit
clasificarea definitivă a Spitalului Deta în categoria a-IV-a și am obținut
majorarea numărului de paturi de la 53 la 63 prin înființarea unui compartiment
de boli cronice.
R: În cifre, cum se prezintă anul 2013 față de anii anteriori ?
C.B.: Nivelul
activității spitalului a crescut atât în indicatori cantitativi cât și
calitativi. În 2013 am avut 17.000 prezentări la urgență, în creștere cu 30%
față de anul anterior. Am internat și tratat
în regim de spitalizare continuă 3.239 de pacienți, iar dacă avem în
vedere că spitalul primește finanțare de la Casa de Asigurări doar pentru
pacienții internați, rezultă un efort financiar consistent pe care spitalul l-a
făcut pentru a trata toate cazurile prezentate în urgență sau la consultații,
fără ca pacienții să plătească aceste servicii și fără a cumpăra medicamente sau materiale sanitare. Totodată
am dublat față de 2011 indicele de complexitate al actului medical, ceea ce
reprezintă o urcare spectaculoasă a spitalului nostru în clasamentul DRG al spitalelor,
de pe locul 200, ultimul din țară, în primii 20. Toate acestea au fost posibile
prin efortul susținut al tuturor factorilor implicați decizional și executoriu.
Doresc să mulțumesc pe această cale personalului spitalului, care a dat dovadă
de devotament, profesionalism și dăruire, fără de care nimic din toate acestea
nu ar fi fost posibile. S-a făcut mult voluntariat la Spitalul din Deta și
multe ore suplimentare pentru a ajunge unde suntem astazi .
R: În 2013, cele mai multe spitale din România s-au luptat pentru
supraviețuiere, folosindu-se de echipamente învechite și fără fonduri pentru
investiții. Care a fost situația la Spitalul din Deta?
C.B.: Pot spune că la
ora actuală avem o dotare satisfăcătoare în toate secțiile spitalului și la
nivelul blocului operator. Am investit în echipamente medicale performante, dar
și în oameni. Avem în vedere utilarea la standarde moderne și a celei de-a doua
săli de operații, una singură devenind insuficientă la nivelul actual al
activității operatorii din spital. Tot în 2013, am dotat laboratorul cu
aparatură nouă, am achiziționat softuri care modernizează activitatea medicală,
dar de departe, cea mai importantă achiziție a fost cea a turnului de chirurgie
laparoscopică. Planurile noastre însă nu se opresc aici, am pregătit spre
contractare ambulatoriul de specialitate, noua clădire fiind finalizată și
alocată acestui scop.
R: Care a fost realizarea “de
suflet” a echipei medicale pentru anul 2013?
C.B.: În 2013 ni s-a
implinit un vis. De la preluarea mandatului managerial la Spitalul Deta am
sperat să ajungem să operam laparoscopic și mai mult decat atât, să operăm
urgențe. Avem la ora actuală dotarea necesară și profesioniștii care să o facă.
Nu mai trimitem la spitalele din Timisoara toate urgențele chirurgicale,
pacienții putând fi operați la noi, în doar câteva ore de la prezentare, ceea
ce nu s-a mai întâmplat de ani de zile la Spitalul din Deta .
R: Care este cea mai semnificativă problemă cu care vă confruntați?
C.B.: Desigur că toate
investițiile menționate mai sus au necesitat eforturi umane, dar mai ales
financiare. Din pacate, deși ne-am bucurat permanent de sprijinul financiar și
logistic al Primăriei Deta și al domnului primar Petru Roman, avem în
continuare datorii pe care sperăm să le diminuăm în anul 2014. E dificil să ai
datorii de gestionat, dar altfel nu am fi putut să asigurăm o bună funcționare
a spitalului și o aprovizionare ritmică cu medicamente și materiale sanitare.
Ne mândrim cu faptul că la Spitalul din Deta, pacientul internat, ca și cel
prezentat în urgență, nu mai cumpară medicamente și materiale sanitare, acestea
fiind asigurate de către spital. Punem mare accent pe curățenie,dezinfecție și
sterilizare, lucruri la care nu se pot accepta compromisuri.
R: La începutul unui nou an, privind retrospectiv către 2013, care sunt gândurile dumneavoastră?
C.B.: Mă bucur că avem
medici buni la Spitalul din Deta, în condițiile în care, multe spitale din țară
se confruntă cu o lipsă acută de personal. Avem medici tineri, radiolog, anestezist
și chirurg, dornici de afirmare, care vor avea tot sprijinul spitalului pentru
a desfășura un act medical de calitate. Prioritatea noastră pentru 2013 a fost
să stăm la dispoziția comunității cu personal dedicat și profesionist și am
reușit să ne respectăm prioritatea.Bineînțeles că mai avem multe de făcut, dar
sunt convinsă că împreună vom reuși, astfel încât să putem avea o comunitate
mulțumită de serviciile pe care le oferim. Satisfacția pacientului beneficiar
al serviciilor noastre este scopul existenței noastre în comunitate și dezideratul principal al
întregului nostru act managerial.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Din respect față de cititorii noștri care exprimă opinii într-un limbaj civilizat ne rezervăm dreptul să moderăm comentariile și să le eliminăm pe cele care conțin injurii sau cuvinte obscene. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm că opinia dvs va fi publicată în cel mai scurt timp.