În ultima perioadă, mai
mulți cetățeni din Deta au semnalat o serie de probleme legate de
distribuția gazului către consumatorii casnici. În special în
zilele mai friguroase, în mai multe gospodării, gazul s-a oprit,
astfel că centralele cu gaz și aragazele din acele case nu au mai
funcționat, lăsând locuitorii fără căldură și posibilitatea
de a pregăti mâncare. Cetățenii ne-au semnalat faptul că aceste
întreruperi au apărut cu precădere în zonele în care Delgaz Grid
SA (fostul E-on Gaz SA) a schimbat rețelele de conducte, racordurile
la gospodării și regulatoarele. Echipele de intervenție chemate să
remedieze aceste probleme nu au făcut altceva decât să curețe
regulatoarele de presiune în care au înghețat impuritățile și
apa din gaz. În zonele unde aceste regulatoare nu au fost schimbate
nu s-au semnalat probleme la livrarea gazului.
Deoarece mai mulți
locuitori ai orașului s-a adresat autorității locale pentru
semnalarea acestor probleme, Primăria a cerut puncte de vedere
oficiale de la Delgaz Grid SA, de la Petrom SA, fiind totodată
sesizat și Oficiul pentru Protecția Consumatorului Timiș. Până
la data redactării Monitorului Primăriei din această lună nu a
venit niciun răspuns de la aceste instituții, dar pe măsură ce
acestea vor trimite puncte de vedere în scris, le vom publica în
ziarul local.
Există o serie de
presupuneri legate de această problemă. Unii spun că noile
regulatoare ar fi problemă și că regulatoarele oferite contra cost
la prețul de 250 de lei de către firma care se ocupă de depanarea
celor înghețate, ar funcționa foarte bine și la temperaturi mici.
Mai există varianta în care gazul furnizat gospodăriilor din Deta
este plin de apă și impurități, fiind adus de la platforma
Foeni-Partoș, la același preț cu gazul de import mult mai curat și
mai calitativ. Toate aceste variante nu sunt însă confirmate
oficial de firma furnizoare, de cea care exploatează gazul sau de
vreo autoritate de reglementare. În acest context, Primăria a cerut
Oficiului pentru Protecția Consumatorului să clarifice această
problemă și să facă o serie de analize de specialitate care să
clarifice aceste ipoteze și să ducă la rezolvarea problemelor care
cauzează atât de multe neplăceri locuitorilor orașului nostru.
Locuitorii din Deta s-au plâns redacției Tion că le intră centralele în avarie.
„Toată ziua ne-au intrat centralele pe avarie. Dacă aprind aragazul când merge centrala se oprește gazul pentru câteva minute. Am făcut sesizare, mi s-a spus că o să trimită o echipă, dar nu am văzut să fi venit nimeni și nimeni nu m-a sunat. Eu am noroc că funcționează centrala, dar am vecini cărora nu le merge. Dar în continuare, atunci când pornesc aragazul se oprește gazul pentru o perioadă”, a scris un cititor din Deta.
Alți locuitori din Deta susțin că la ei au ajuns echipele de intervenție ale companiei de distribuție a gazelor naturale. Potrivit celor de la Delgaz Grid, distribuția gazelor naturale în Deta se desfășura în condiții normale, presiunea din rețea fiind la parametri normali.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Din respect față de cititorii noștri care exprimă opinii într-un limbaj civilizat ne rezervăm dreptul să moderăm comentariile și să le eliminăm pe cele care conțin injurii sau cuvinte obscene. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm că opinia dvs va fi publicată în cel mai scurt timp.