Editorial Petru Roman

Modele pentru tinerii locuitori ai orașului nostru

Am participat cu plăcere la deschiderea anului școlar deoarece în fiecare an mă bucur să îi văd pe cei mai tineri locuitori ai orașului nostru, dar și pe părinții lor și pe dascălii lor. Mă gândesc în primul rând la profesori deoarece ei sunt cei care devin modele pentru copii. În acest an am fost destul de dezamăgit după ce am observat comportamentul directorului școlii. Am văzut în curtea liceului iarba netunsă care arăta ca o pășune și m-am gândit că doar un director care este fiu de oier poate con­funda pășunea pe care pasc oile cu locul în care se joacă elevii. Îmi aduc aminte de anii trecuţi când liceul era gospodărit corect şi generaţii întregi de elevi îşi amintesc cu plăcere de frumuseţea acestei curţi. Nu cred că elevii au un model demn de urmat în persoana acestui director care a ajuns ve­detă la televiziunile naţionale în scandalul fraudării BAC-ului, sau în presă, după ce a fost prins conducând maşina sub influenţa băuturilor alcoolice. Așa cum nu cred că poate fi un exemplu bun mesajul care a fost transmis la festivitățile de deschidere în fața elevilor și părinților. S-a spus că depu­tatul Gheorghe Ciobanu a adus 4 miliarde de lei pentru școală. Dacă ar fi fost adevă­rat, aș fi fost primul care să îi mulțumească public. Am făcut acest lucru în 2009 când, printr-un amendament depus de deputa­tul, pe atunci PDL, Gheorghe Ciobanu, Spi­talul din Deta a primit de la guvernul Boc, 400 de milioane de lei vechi. Am mulțumit și în 2010 când prin amendamentele depu­se de senatorul Dorel Borza și de deputatul Gheorghe Ciobanu, au primit bani bisericile din Deta. Din păcate școlile nu au primit nici un leu, nu 4 miliarde cât s-a spus. Ba mai mult orașul Deta nu a beneficiat de alocări de fonduri de la actualul guvern, într-un clasament al colegiului 10, Deta este pe ul­timul loc, iar pe primele locuri sunt Jebelul și Moravița. M-aşfi aşteptat ca domnul de­putat să corecteze în discursul lui greşeala făcută de director şi să spună că nu a adus cele 4 miliarde de lei la şcoală. Din păcate nu a făcut-o. Dacă domnul deputat are, așa cum a spus, inima la Deta, și va dovedi acest lucru alocând fonduri pentru oraș, eu sunt primul care îi voi mulțumi public pentru acest sprijin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Din respect față de cititorii noștri care exprimă opinii într-un limbaj civilizat ne rezervăm dreptul să moderăm comentariile și să le eliminăm pe cele care conțin injurii sau cuvinte obscene. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm că opinia dvs va fi publicată în cel mai scurt timp.